úterý 14. června 2016

Žánrové II

Roadmovie(ová)


Pojeďme!
Rovnou za nosem,
každý za tím svým.
Někdo za malým, někdo za velkým,
někdo za ukázkově rovným, někdo za ukázkově křivým,
někdo za nosem jako bambule, někdo za nosem jako skoba,
někdo za nosem tak akorát. Pro srovnání: krabička zápalek.
Pojeďme.

Pojeďme!
Cesta je cíl.
Kochat se loukami, lesy, poli,
městy, městečky,
vesnicemi, vesničkami,
samotami.
Na kopci stojí hrad.  Pro srovnání: krabička zápalek.
Pojeďme.

Pojeďme!
Vítr ve vlasech
a v kufru pár nejnutnějších věcí.
Sny proměňující se ve skutečnost
právě tam a tehdy (tady a teď).
Objevovat neznámá místa,
objevovat velikost světa. Pro srovnání: krabička zápalek.
Pojedeme? 


Bluesová


Blues o nepodané ruce zpívám,
protože je tak moc pravdivý a navždycky zůstane kusem mýho mládí.
Blues opuštěný postele poslouchám
protože to je zas mládí mýho táty.
Blues pro bláznivou holku čtu,
protože nemám slov.
Blues jsem tančila,
na čtvrté lekci v tanečních; to už je dávno.

Blues jsem já, když civím na nebe, hlavu zakloněnou z okna (střešního),
a poznám jenom Malý a Velký vůz a Měsíc.
Blues jsem já, když do deště šeptám verše,
které jsem nenapsala.
Blues jsem já, když už nad ránem není, kdo by přiložil do ohně,
a zpívám o lásce, která je jako večernice.
Blues jsem já, když jdu nočním městem
a smrdím i voním cigaretovým kouřem.
Blues jsem já, když něco končí
a je na čase se loučit.


Absurdní


Absrudní drama o jednom dějství. 
V onu chvíli na onom místě.
Uprostřed jeviště stojím já.

Já: Říkali, že nic není nemožné a že není možné všechno.

Opona padá.


Melodramatická


Tvá slova
se mi zadírají pod kůži
jako třísky.
Tvá slova
bolí a já je vytahuji
pinzetou jedno po druhém.
Tvá slova,
která jsem toužila slyšet
a pro která sis vybral špatný čas.
Tvá slova-
nepochopils jejich sílu
a zbyly po nich jen záděry.


Folková


Toto sdělení mi leží na srdci již dlouho.

Mám pro lidstvo několik rad.
1. Nezaměňujte folk s country
a naleznete mnoho pravd.

Pravdu totiž nemá vždycky jenom maminka.
Pravdu mají vždycky také písničkáři.

Konec sdělení.



Tragikomická



.
.
.
Život.



První část žánrových nebásní k nalezení zde

Žádné komentáře:

Okomentovat