sobota 14. listopadu 2015

O čtení | Čtenářský deník; říjen

Na to, že byl říjen už celý školní měsíc, byl ze čtenářského hlediska velice úspěšný. Dost mu nahrávalo pravé podzimní počasí a taky moje prokrastinování. A co jsem tedy četla?

Harry Potter a Tajemná komnata /J. K. Rowling/

Do kouzelnického světa jsem zavítala už na konci září a zůstala v něm i na začátku nového měsíce. Tajemná komnata byl vždycky můj nejméně oblíbený díl. Nechápu proč! Je úplně stejně kouzelná jako ostatní díly.

"O tom, jací doopravdy jsme, Harry, mnohem vííc, než naše schopnosti vypovídá to, co si sami zvolíme." Albus Brumbál

Nana /Émile Zola/

K Naně mám zvláštní vztah. Začala jsem ji číst vloni touhle dobou, zasekla se asi šedesát stran před koncem a nemohla se prokousat dál. Odložila jsem ji a nedočetla. Pořád mě lákala z poličky s knížkami na přečtení, tak jsem po ní sáhla. Četla se mi zase celkem obtížně, zvlášť proto, že francouzština je pro mě španělská vesnice, a tak jsem netušila, jestli Fauchery je Fóčery, Fóšery a nějak mě to, že těm jménům nerozumím rušilo. Navíc tím, jak pro mě byla neznámá, hodně se mi pletla. Jenom od F se jmenovalo několik postav, takže jsem místy měla v hlavě pěkný guláš. Ale podařilo se mi ho občas zamíchat, takže se nepřipálil a já si vychutnala zejména krásný jazyk i Nanin příběh.

Harry Potter a vězeň z Azkabanu /J. K. Rowling/

Přece nemůžu číst pořád jen Harryho, říkala jsem si. Tak jsem třetí díl pro jistotu přečetla za jeden den, abych neměla výčitky.

Želary /Květa Legátová/
Jozova Hanule /Květa Legátová/

Želary je jeden z mých oblíbených filmů, a tak jsem se na jeho knižní předlohy chytala už delší dobu. Začala jsem povídkovým souborem Želary, který vypráví příběhy lidí žijících v Želarech, jednotlivé povídky jsou střípky, které do sebe po přečtení zapadnou. Takže když se do Želar podíváte znovu s Jozovou Hanulí, znáte už tuhle svéráznou horskou vesnici, její obyvatele, tamní poměry. Krásné čtení.

Poslední aristokratka /Evžen Boček/

Po dlouhé době audiokniha. Veronika Kubařová jako Marie Kostková z Kostky je naprosto perfektní. Navíc i ta knížka je jako stvořená pro audioverzi. Nepříliš složitá, vtipná, skvělá. Těším se na Aristokratku ve varu.

Žádné komentáře:

Okomentovat